Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

Nyheter

  • God jul och Gott nytt år!

    Med en hälsning från vår medlem Jon-Krista, aktuell i programmet Bonde söker fru, önskar vi er alla en god jul och ett gott nytt år. 

    Läs mer
  • Åldersgränsen i a-kassan höjs till 66 år

    Vid årsskiftet höjs den övre åldersgränsen för rätt till arbetslöshetsersättning och medlemskap i a-kassan. Åldersgränsen höjs till 66 år.

    Läs mer
  • Extra utbetalning

    Då det kan ha varit svårt att logga in eller deklarera sina tidrapporter väljer vi att köra en extra utbetalning denna vecka. Detta för att så många som möjligt ska kunna få ersättning innan jul. De som skickar in sina tidrapporter 20…

    Läs mer
  • Nu är våra system tillgängliga igen

    Under dagen har vi kunnat öppna våra system igen. Tack för ditt tålamod under tiden våra system legat nere. Nu kan du både göra en ansökan om antingen ersättning eller medlemskap samt skicka in dina tidrapporter.

    Läs mer
  • Just nu går det inte att logga in i Mina Sidor/Mitt medlemskap

    A-kassornas driftleverantör beslutade fredagen den 2 december att stänga ned datasystemen efter en säkerhetsrelaterad incident. Vår driftleverantör, branschexperter och a-kassorna har sedan dess arbetat tillsammans för att lösa den uppkomna situationen.

    Läs mer
  • Nu är det nya systemet igång

    Allt har gått bra kring bytet av handläggningssystem. Vi kunde öppna Mina sidor redan i fredags eftermiddag. Det innebär att våra medlemmar nu återigen kan skicka in sina handlingar och tidrapporter.

    Läs mer
  • Mina sidor är stängd 8 november till den 13 november

    För att öka vår effektivitet och få nöjdare användare byter vi ärendehanteringssystem. Under tiden det nya systemet installeras hålls e-tjänsten Mina sidor stängd.

    Läs mer
  • 9 november går det inte att ringa in till oss

    På grund av utbildning för vår personal är SMÅAs telefon stängd onsdag den 9 november. Telefonin fungerar som vanligt övriga vardagar denna vecka, välkommen att kontakta oss då.

    Läs mer
  • SMÅA vill att fler företagare försäkrar sin inkomst

    Under november och december kör SMÅA en reklamfilm i TV4 och TV4 Play med ambition att få fler företagare att försäkra sin inkomst i a-kassan. I dag saknar ungefär hälften av landets företagare ett medlemskap i en a-kassa. Satsningen är ett led i att fler företagare ska kunna känna sig trygga i den osäkra tid vi lever i nu.

    Läs mer
  • SMÅA deltar i Sveriges största digitala mässa för företagare

    26-28 oktober går mässan Eget Företag av stapeln. Det är Sveriges största digitala mässa för företagare och SMÅA är en av aktörerna som är med. 

    Läs mer
Visa fler nyheter