Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Om du använder en enhet med operativsystemet IOS version 13.4.1 finns en inställning för integritetsskydd som gör att Cookie Failure kan uppstå. Du kan läsa mer om hur du löser detta i vår FAQ .

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

Utbetalningar

Arbetslöshetsersättning

Arbetslöshetsersättningen betalas vanligtvis ut på torsdagar. För att få pengar samma vecka måste du tidrapportera senast måndag kväll.

I Mina sidor fyller du i tidrapport för den vecka som just passerat. Tidrapporter som finns registrerade hos oss senast måndag kväll, betalas ut på torsdag samma vecka.

Observera att på pappers-kassakorten redovisar du två veckor. De kan inte skickas in i förväg.

Viktig information gällande utbetalningar

Utbetalning sker via Swedbank

Om du har konto i Swedbank sätts din ersättning automatiskt in där. Har du en annan bank behöver du anmäla konto, antingen direkt på avin eller på www.swedbank.se/kontoregister. Du kan även vända dig till ett Swedbank-kontor.

Om du inte har ett konto i Swedbank och inte anmält något annat bankkonto får du en utbetalningsavi. Den går att lösa in på bank eller på något av övriga inlösenställen, exempelvis ICA, Coop, Hemköp, Willys, CityGross, Pressbyrån, 7-eleven, Direkten, Kassagirot och Cirkle K.

Byte av bankkonto

Vill du sedan ha din ersättning insatt på annat bankkonto kan du antingen kontakta ett Swedbank-kontor eller anmäla det nya kontot på www.swedbank.se/kontoregister. Du kan även ändra direkt på avin.

Vanliga frågor om utbetalningar

Gå till frågor och svar

Utbetalningsdagar

Utbetalningsdagar   Tidrapport registrerad senast     
SeptemberSeptember
2022-09-012022-08-29
2022-09-08 2022-09-05
2022-09-15 2022-09-12
2022-09-22 2022-09-19
2022-09-292022-09-26
OktoberOktober
2022-10-06 2022-10-03
2022-10-13 2022-10-10
2022-10-20 2022-10-17
2022-10-27 2022-10-24
NovemberNovember
2022-11-032022-10-31
2022-11-102022-11-07
2022-11-172022-11-14
2022-11-242022-11-21
DecemberDecember
2022-12-012022-11-28
2022-12-082022-12-05
2022-12-152022-12-12
2022-12-222022-12-19
2022-12-302022-12-27

Logga in på Mina sidor