Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Om du använder en enhet med operativsystemet IOS version 13.4.1 finns en inställning för integritetsskydd som gör att Cookie Failure kan uppstå. Du kan läsa mer om hur du löser detta i vår FAQ .

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

Nu kan du logga in med Freja eID

Nu kan vi erbjuda ett nytt alternativ för elektroniskt identifiering så att fler kan nyttja våra e-tjänster.

Med omedelbar start är det nu möjligt att logga in på Mina sidor, Mitt medlemskap och signera din medlemsansökan med hjälp av Freja eID.

Detta innebär att även den som saknar svenskt personnummer eller av andra skäl inte kan få Bank ID har möjlighet att använda våra e-tjänster.

Freja eID är en statligt godkänd mobil e-legitimation, vill du läs mer kan du göra det här.

Fler nyheter

  • Bibehållna regler för a-kassan

    Regeringen har beslutat att bibehålla nuvarande nivåer för arbetslöshetsersättningen. De har även bestämt att undantagsreglerna som gäller företagare fortsätter att gälla även under 2023.
    Läs mer