Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

Nu kan du logga in med Freja eID

Nu kan vi erbjuda ett nytt alternativ för elektroniskt identifiering så att fler kan nyttja våra e-tjänster.

Med omedelbar start är det nu möjligt att logga in på Mina sidor, Mitt medlemskap och signera din medlemsansökan med hjälp av Freja eID.

Detta innebär att även den som saknar svenskt personnummer eller av andra skäl inte kan få Bank ID har möjlighet att använda våra e-tjänster.

Freja eID är en statligt godkänd mobil e-legitimation, vill du läs mer kan du göra det här.

Fler nyheter

  • SMÅA möter företagare och experter

    Ni har väl inte missat vår företagarserie med titeln SMÅA möter? I vår aktuella miniserie besöker vi företagare runt om i landet och träffar experter som delar med sig av goda råd kring allt som rör företagande.
    Läs mer
  • Viktigt att du ser över dina uppgifter

    Se till att de betal-och kontaktuppgifter du meddelat oss är aktuella så att du inte riskerar att förlora ditt medlemskap eller missar viktig information om obetalda medlemsavgifter.
    Läs mer
  • Viktig information om utbetalning

    Tidigare har du som haft ett konto i Swedbank fått din utbetalning automatiskt insatt på ditt konto. Det har nu ändrats och du behöver anmäla ditt konto till Swedbanks kontoregister. Om du inte anmäler ett konto får du din ersättning på en utbetalningsavi i stället.
    Läs mer
  • Debattartikel: Ge trygghet även till småföretagare

    Regeringen behöver stärka trygghetssystemen för företagare. Det skriver SMÅAs styrelseordförande Helena Lundgren tillsammans med Visma Spcs företagarexpert Boo Gunnarson i en debattartikel i Svenska Dagbladet i dag. Här kan du läsa debattartikeln i sin helhet.    
    Läs mer
Visa fler nyheter