God Jul från SMÅA!
Många julhälsningar blir det nu men även vi på SMÅA vill önska dig en riktigt fin julhelg.
Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.
Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.
Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.
Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.
Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare.
Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.
För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.
Många julhälsningar blir det nu men även vi på SMÅA vill önska dig en riktigt fin julhelg.
Från och med 1 januari 2024 upphör det tillfälliga regelverket att gälla och i stället införs en treårsregel för vilande företag.
Trots oroliga tider har SMÅA en stabil handläggningstid. I genomsnitt tar det tre veckor från det att du ansöker till dess du får beslut i ditt ärende.
I dag är det viktigare än någonsin att försäkra sin inkomst. Trots det står många företagare utan en försäkring för inkomstbortfall. En undersökning bland landets småföretagare visar att över hälften står utan medlemskap i en a-kassa.
Som medlem i SMÅA får du utvalda förmåner hos Aspia som kan hjälpa dig i ditt företagande. Aspia bjuder bland annat på startkostnaden i Aspia Go – en digital ekonomitjänst för småföretagare – till ett värde av 1 950 kronor.
Fredag den 3 november har vi stängt och därmed är ingen telefoni tillgänglig. Det går dock bra att använda våra e-tjänster som vanligt.
Vår personal befinner sig på ubildning den 3-5 oktober. På grund av detta är våra svarstider längre än vanligt dessa dagar. Har du frågor kan du ställa dessa via meddelande-funktionen i våra e-tjänster.
SMÅA har en stabil handläggningstid. I genomsnitt tar det fyra veckor från det att du ansöker till dess du får beslut i ditt ärende.
När du gör din ansökan om ersättning behöver vi flera uppgifter från dig. För att dina uppgifter ska hamna hos handläggaren direkt bör du använda dig av vår e-tjänst Mina Sidor.
Tillsammans gör vi SMÅA stora. Det är inte bara ord, utan det är tillsammans vi kan få till bättre villkor för företagare i trygghetssystemet. Denna vecka befinner sig representanter för SMÅA på Almedalsveckan i Visby för att lyfta fram våra medlemmars önskemål om förbättrade villkor i arbetslöshetsförsäkringen.