Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

Vår handläggning

SMÅA arbetar för att du ska få beslut och ersättning så snabbt som möjligt och vi handlägger ansökningar i den ordning de kommer in till oss. Om vi behöver fler uppgifter från dig, efter att vi gått igenom din ansökan, kommer vi…

SMÅA arbetar för att du ska få beslut och ersättning så snabbt som möjligt och vi handlägger ansökningar i den ordning de kommer in till oss. Om vi behöver fler uppgifter från dig, efter att vi gått igenom din ansökan, kommer vi att be dig att göra en komplettering.

Du som sökande styrker att du har rätt till ersättning genom att lämna korrekta uppgifter och handlingar till oss. Ju mer komplett information vi får från dig redan från början, desto snabbare kan vi ta ett beslut. Glöm inte att anmäla dig till Arbetsförmedlingen. Läs mer på sidan Så söker du ersättning.

Gör en komplett ansökan
Så här kan du påverka den tid det tar från det att du blivit arbetslös till det att vi tar beslut och du får din ersättning:

– Läs noga igenom den information som finns i alla blanketter/formulär och tidrapporter innan du fyller i dem.
– Kontrollera att intyg, handlingar eller andra uppgifter du lämnar till oss är rätt ifyllda.
– Kontrollera att ingen uppgift saknas.
– Om du är anställd, kontrollera uppgifterna som din arbetsgivare fyllt i på blanketten/flödet Arbetsgivarintyg så att ingen uppgift saknas.
– Fyll i dina tidrapporter och skicka in dessa löpande för de veckor som passerar.

När måste du lämna kompletterande uppgifter?
Om något saknas i din ansökan eller om du lämnat felaktiga uppgifter kommer vi be dig att komplettera ditt ärende. När du lämnat kompletterande uppgifter gäller återigen att vi handlägger ärendena i datumordning.

Rätt till ersättning?
Vår handläggning avslutas med att vi tar beslut om din rätt till arbetslöshetsersättning. Om du beviljas ersättning beräknar vi storleken på din ersättning och skickar ett beslut till dig. Därefter betalar vi ut ersättning för de veckor som du lämnat in tidrapporter för. Läs mer om ersättningen här.

Använd Mina Sidor
Du skickar in dina uppgifter i Mina Sidor, där kan du även:
– Följa din ansökan.
– Kontakta handläggare.
– Fylla i dina tidrapporter.
– Se dina beslut.
– Se antal ersättningsdagar.
– Se dina utbetalningar.

Fler nyheter

  • Mina sidor är stängd 8 november till den 13 november

    För att öka vår effektivitet och få nöjdare användare byter vi ärendehanteringssystem. Under tiden det nya systemet installeras hålls e-tjänsten Mina sidor stängd.
    Läs mer
  • 9 november går det inte att ringa in till oss

    På grund av utbildning för vår personal är SMÅAs telefon stängd onsdag den 9 november. Telefonin fungerar som vanligt övriga vardagar den veckan, välkommen att kontakta oss då.
    Läs mer
  • Nu kan du logga in med Freja eID

    Nu kan vi erbjuda ett nytt alternativ för elektroniskt identifiering så att fler kan nyttja våra e-tjänster.
    Läs mer
  • Val 2022 – Partiernas syn på a-kassan

    Inför valet den 11 september har vi på SMÅA tagit en snabb titt på vad riksdagspartierna säger om a-kassan. Nedan har vi sammanfattat vad partierna lyfter i sina valmanifest och länkat till deras allmänna hållning i frågan.
    Läs mer
Visa fler nyheter