Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare.

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

SMÅAs medlemmar erbjuds digital ekonomitjänst

Som medlem i SMÅA får du utvalda förmåner hos Aspia som kan hjälpa dig i ditt företagande. Aspia bjuder bland annat på startkostnaden i Aspia Go – en digital ekonomitjänst för småföretagare – till ett värde av 1 950 kronor.

I våras ingick SMÅA ett samarbete med Aspia som är en av Sveriges största affärspartners inom ekonomi, lön och HR. Syftet med samarbetet är både en bättre kundupplevelse och att underlätta för den enskilde företagaren. Som medlem hos SMÅA får du utvalda förmåner hos Aspia som kan hjälpa dig i ditt företagande.

När du ansöker om ersättning hos oss behöver du skicka in både företagsuppgifter och ekonomiska uppgifter. Till dig, som både är medlem i SMÅA och kund hos Aspia Go, kan Aspia ta fram en ekonomisk rapport som innehåller flera av dessa uppgifter. På din begäran tar Aspia fram en rapport som du sedan kan bilägga din ansökan om ersättning.

– När man ansöker om ersättning hos oss är det många uppgifter som ska redovisas enligt lag. Med Aspias hjälp kan individen få hjälp att ta fram flera nödvändiga uppgifter bara genom en kontakt. Det påskyndar handläggningen och personen kan få ett beslut tidigare, säger Jessica Tjällman, marknads- och kommunikationschef.

– Det är oroliga tider och det kan kännas tufft att driva ett företag just nu. Därför vill vi självklart vara med och öka kännedomen om att det finns en a-kassa som fokuserar på företagare och som vet hur det fungerar. Vi vill att det ska vara enkelt att vara företagare och såklart att våra kunder ska känna sig trygga även om det inte går som förväntat, säger Melker Ågren, tjänsteansvarig Aspia Go, en tjänst som hjälper till med allt kopplat till bokföringen i företagandet.

Förmån som medlem

Som medlem i SMÅA bjuder Aspia även på startkostnaden i Aspia Go – en digital ekonomitjänst för småföretagare – till ett värde av 1 950 kronor. Vill du veta mer? Kontakta Aspia via mejl på foretagarcenter@aspia.se eller ring 010-210 33 10. Via denna länk hittar du utvalda förmåner för SMÅAs medlemmar. 

Fler nyheter

  • God Jul från SMÅA!

    Många julhälsningar blir det nu men även vi på SMÅA vill önska dig en riktigt fin julhelg.
    Läs mer
  • Det tillfälliga regelverket för företagare upphör

    Från och med 1 januari 2024 upphör det tillfälliga regelverket att gälla och i stället införs en treårsregel för vilande företag.
    Läs mer
  • Stabil handläggningstid på SMÅA

    Trots oroliga tider har SMÅA en stabil handläggningstid. I genomsnitt tar det tre veckor från det att du ansöker till dess du får beslut i ditt ärende.
    Läs mer
  • Hälften av Sveriges småföretagare är oförsäkrade

    I dag är det viktigare än någonsin att försäkra sin inkomst. Trots det står många företagare utan en försäkring för inkomstbortfall. En undersökning bland landets småföretagare visar att över hälften står utan medlemskap i en a-kassa.
    Läs mer
Visa fler nyheter