Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare.

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

Viktigt att du ser över dina uppgifter

Se till att de betal-och kontaktuppgifter du meddelat oss är aktuella så att du inte riskerar att förlora ditt medlemskap eller missar viktig information om obetalda medlemsavgifter.

Om du inte betalar dina medlemsavgifter i tid riskerar du att förlora ditt medlemskap. Har du missat att betala skickar vi ut två påminnelser till dig, om betalning uteblir avslutas ditt medlemskap.

Förlora inte ditt medlemskap i SMÅA när du byter bank

Vi har uppmärksammat att många missar att betala sin medlemsavgift när de
byter bank. Det kan bero på att man glömmer att uppdatera sitt autogiro och att avgiften försöker dras från ett konto som inte längre används. Därför är det viktigt att ditt autogiro uppdateras när du byter bank.

Se till att vi kan kontakta dig

Många medlemmar missar påminnelser om obetalda medlemsavgifter och annan viktig information från oss eftersom våra notifikationer skickas till gamla e-postadresser och telefonnummer.

Se gärna över de kontaktuppgifter du lämnat till oss. Kontrollera också att ditt autogiro för medlemsavgiften är kopplat till rätt konto. Har du valt att få kommunikation från SMÅA via e-post kan du missa viktig information om mejladressen inte är aktuell.

Logga in i Mitt medlemskap för att kontrollera vilka uppgifter vi har till dig.
Där kan du ändra ditt betalsätt och uppdatera dina kontaktuppgifter.

Fler nyheter

  • Olle Lundin

    Extra förmånlig finansiering för SMÅAs medlemmar

    SMÅA vill att det ska finnas förutsättningar för dig att ta ditt företag till nästa nivå. Därför har vi nu inlett ett samarbete med Froda som ger dig som medlem förmånligare lånevillkor.
    Läs mer
  • SMÅA möter företagare och experter

    Ni har väl inte missat vår företagarserie med titeln SMÅA möter? I vår aktuella miniserie besöker vi företagare runt om i landet och träffar experter som delar med sig av goda råd kring allt som rör företagande.
    Läs mer
  • Viktig information om utbetalning

    Tidigare har du som haft ett konto i Swedbank fått din utbetalning automatiskt insatt på ditt konto. Det har nu ändrats och du behöver anmäla ditt konto till Swedbanks kontoregister. Om du inte anmäler ett konto får du din ersättning på en utbetalningsavi i stället.
    Läs mer
  • Debattartikel: Ge trygghet även till småföretagare

    Regeringen behöver stärka trygghetssystemen för företagare. Det skriver SMÅAs styrelseordförande Helena Lundgren tillsammans med Visma Spcs företagarexpert Boo Gunnarson i en debattartikel i Svenska Dagbladet i dag. Här kan du läsa debattartikeln i sin helhet.    
    Läs mer
Visa fler nyheter