Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare.

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

Så klarar du svackor i företaget

Det kan hända att allt inte blir som man tänkt sig. Här har vi samlat några tips om du vill agera proaktivt eller om du har en svacka i ditt företagande.

1. Agera proaktivt. Ta som vana att se över din affärsidé. Behöver den uppdateras? Kan du bredda din målgrupp?
2. Lägg ännu mer tid på försäljning. Berätta om lyckade uppdrag som ditt företag har genomfört. En bra kundhistoria gör din säljpresentation mer intressant.
3. Dina befintliga kunder kan vara din räddning. Ta reda på hur deras planer ser ut. På vilket sätt kan ditt företag bidra till att de uppnår sina mål?
4. Lär känna dina konkurrenter. Vad gör de som fungerar?
5. Är det dags för en vidareutbildning som stärker dig och ditt företag? Det finns många olika utbildningsalternativ.
6. Se över dina kostnader.
7. Om ditt företag drabbas av en ekonomisk svacka är det viktigt att du agerar. Kontakta kunder, leverantörer och banken och försök komma fram till en gemensam lösning.
8. Som medlem i SMÅA kan du även göra ett tillfälligt uppehåll och lägga företaget vilande under en period för att komma på fötter igen. Som arbetslös företagare har du rätt till ersättning när inga åtgärder vidtas i verksamheten och du står till arbetsmarknadens förfogande.

Fler nyheter

  • Olle Lundin

    Extra förmånlig finansiering för SMÅAs medlemmar

    SMÅA vill att det ska finnas förutsättningar för dig att ta ditt företag till nästa nivå. Därför har vi nu inlett ett samarbete med Froda som ger dig som medlem förmånligare lånevillkor.
    Läs mer
  • SMÅA möter företagare och experter

    Ni har väl inte missat vår företagarserie med titeln SMÅA möter? I vår aktuella miniserie besöker vi företagare runt om i landet och träffar experter som delar med sig av goda råd kring allt som rör företagande.
    Läs mer
  • Viktigt att du ser över dina uppgifter

    Se till att de betal-och kontaktuppgifter du meddelat oss är aktuella så att du inte riskerar att förlora ditt medlemskap eller missar viktig information om obetalda medlemsavgifter.
    Läs mer
  • Viktig information om utbetalning

    Tidigare har du som haft ett konto i Swedbank fått din utbetalning automatiskt insatt på ditt konto. Det har nu ändrats och du behöver anmäla ditt konto till Swedbanks kontoregister. Om du inte anmäler ett konto får du din ersättning på en utbetalningsavi i stället.
    Läs mer
Visa fler nyheter