Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare.

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

Mina sidor är stängd 8 november till den 13 november

För att öka vår effektivitet och få nöjdare användare byter vi ärendehanteringssystem. Under tiden det nya systemet installeras hålls e-tjänsten Mina sidor stängd.

Efterfrågan på digitala tjänster och en snabb, rättssäker och effektiv service ökar i samhället. För att du ska få snabbare beslut och ännu bättre service installerar vi ett nytt system. Vi ber dig ha överseende med att det under systembytet kan ta längre tid innan du får svar på dina frågor.

Hur påverkas personer som söker ersättning?

Om du söker eller får ersättning från oss för vi över alla dina uppgifter till vårt nya system. Under den tiden är våra e-tjänster inte tillgängliga. Det innebär att du inte kan logga in på Mina sidor från 8 november till och med 13 november. Dessa dagar kan du inte skicka in din tidrapport eller komplettera ditt ärende med nya uppgifter.

Från och med den 14 november kan du återigen logga in på Mina sidor där vi också gjort en del förbättringar.

Utbetalning i samband med systembytet

Tidrapporter som skickas in måndag den 7 november betalas ut som vanligt på torsdag den 11 november. Tidrapporter som skickas in måndag den 14 november betalas ut som vanligt torsdag den 17 november.

Vi tar höjd för att det kan bli hög belastning på systemet efter en veckas stängning och har därför en extra utbetalningsdag vecka 46. Om du skickar in din tidrapport tisdag den 15 november får du din ersättning på fredag den 18 november.

Längre svarstider

Om du skickar ett meddelande till oss strax innan vi stänger ner Mina sidor ber vi dig ha överseende med att det kommer ta en stund innan du får ett svar. Under vecka 46 rekommenderar vi att du skickar meddelande i stället för att ringa in till oss, då det fortfarande pågår arbete med det nya systemet.

Fler nyheter

  • Juridisk rådgivning till dig som medlem i SMÅA

    Genom ett samarbete mellan SMÅA och legaltech-bolaget Kliently får nu SMÅAs medlemmar tillgång till juridisk rådgivning till ett förmånligt medlemspris.
    Läs mer
  • Årlig uppräkning av dagsförtjänsten

    Den 13 maj räknar vi upp den genomsnittliga inkomsten med 3,1 procent.
    Läs mer
  • Avvikande öppettider och ändrad utbetalningsdag

    Under vecka 18 har vi ändrade öppettider i samband med Kristi himmelsfärdsdag.
    Läs mer
  • Olle Lundin

    Extra förmånlig finansiering för SMÅAs medlemmar

    SMÅA vill att det ska finnas förutsättningar för dig att ta ditt företag till nästa nivå. Därför har vi nu inlett ett samarbete med Froda som ger dig som medlem förmånligare lånevillkor.
    Läs mer
Visa fler nyheter