Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Om du använder en enhet med operativsystemet IOS version 13.4.1 finns en inställning för integritetsskydd som gör att Cookie Failure kan uppstå. Du kan läsa mer om hur du löser detta i vår FAQ .

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekomenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

Ingen inloggning 9 januari

Den 9 januari ska a-kassornas system uppdateras med de regeländringarna som trätt i kraft efter årsskiftet. Det innebär att du som medlem inte kan använda dig av Mina Sidor den 9 januari. Däremot fungerar det att logga in både före och efter…

Den 9 januari ska a-kassornas system uppdateras med de regeländringarna som trätt i kraft efter årsskiftet. Det innebär att du som medlem inte kan använda dig av Mina Sidor den 9 januari.

Däremot fungerar det att logga in både före och efter den 9 januari.

De regeländringar som träder i kraft, och som bland annat innebär lättnader för företagare, kan du läsa om här.

Fler nyheter

  • Det tillfälliga regelverket för företagare upphör

    Från och med 1 januari 2024 upphör det tillfälliga regelverket att gälla och i stället införs en treårsregel för vilande företag.
    Läs mer
  • Stabil handläggningstid på SMÅA

    Trots oroliga tider har SMÅA en stabil handläggningstid. I genomsnitt tar det tre veckor från det att du ansöker till dess du får beslut i ditt ärende.
    Läs mer
  • Hälften av Sveriges småföretagare är oförsäkrade

    I dag är det viktigare än någonsin att försäkra sin inkomst. Trots det står många företagare utan en försäkring för inkomstbortfall. En ny undersökning bland landets småföretagare visar att över hälften står utan medlemskap i en a-kassa.
    Läs mer
  • SMÅAs medlemmar erbjuds digital ekonomitjänst

    Som medlem i SMÅA får du utvalda förmåner hos Aspia som kan hjälpa dig i ditt företagande. Aspia bjuder bland annat på startkostnaden i Aspia Go – en digital ekonomitjänst för småföretagare – till ett värde av 1 950 kronor.
    Läs mer
Visa fler nyheter