Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

Felmeddelande vid signering

Om du får ett felmeddelande när du ska signera i våra e-tjänster kan det bero på flera olika saker. Problem uppstår framförallt i webbläsarna Chrome och Safari och beror på webbläsarens inställningar. Safari Om du har en Iphone/Ipad/Mac ihop med webbläsaren Safari…

Om du får ett felmeddelande när du ska signera i våra e-tjänster kan det bero på flera olika saker. Problem uppstår framförallt i webbläsarna Chrome och Safari och beror på webbläsarens inställningar.

Safari

Om du har en Iphone/Ipad/Mac ihop med webbläsaren Safari kan du endast signera fem gånger i samma session. Det styrs av en säkerhetsåtgärd. Du kan i webbläsaren Safari ha inställningen ”spåra inte mellan webbplatser” som hindrar signering. Du behöver då ta bort den inställningen, se informationen om Cookie Failure nedan.

Chrome

I den senaste säkerhetsuppdateringen i Chrome kan du ha fått en inställning i Cookies som gör att webbläsaren inte tillåter cookies från tredjepart. Du behöver ändra inställningen så att det tillåts av din webbläsare.

Cookie Failure

Om du använder en enhet med operativsystemet IOS version 13.4.1 finns en inställning för integritetsskydd som gör att felet uppstår. Problemet uppstår främst i webbläsaren Safari.

Det enklaste sättet att lösa problemet är att logga ut och logga in igen med webbläsaren Chrome för att signera och skicka in din tidrapport.

Om du vill ändra dina inställningar i Safari behöver du gå in i  Inställningar – Safari – Integritet och säkerhet och där avmarkera ”Spåra inte mellan webbplatser”.

Om du får samma problem i webbläsaren Chrome ska du i Chromes inställningar tillåta cookies från tredje part.

Om du får fortsatta problem efter att du åtgärdat enligt ovan rekommendationer så kan du byta webbläsare till Edge eller Firefox för att kunna skicka in din rapport.

Fler nyheter

  • Mina sidor är stängd 8 november till den 13 november

    För att öka vår effektivitet och få nöjdare användare byter vi ärendehanteringssystem. Under tiden det nya systemet installeras hålls e-tjänsten Mina sidor stängd.
    Läs mer
  • 9 november går det inte att ringa in till oss

    På grund av utbildning för vår personal är SMÅAs telefon stängd onsdag den 9 november. Telefonin fungerar som vanligt övriga vardagar den veckan, välkommen att kontakta oss då.
    Läs mer
  • Nu kan du logga in med Freja eID

    Nu kan vi erbjuda ett nytt alternativ för elektroniskt identifiering så att fler kan nyttja våra e-tjänster.
    Läs mer
  • Val 2022 – Partiernas syn på a-kassan

    Inför valet den 11 september har vi på SMÅA tagit en snabb titt på vad riksdagspartierna säger om a-kassan. Nedan har vi sammanfattat vad partierna lyfter i sina valmanifest och länkat till deras allmänna hållning i frågan.
    Läs mer
Visa fler nyheter