Två av Sveriges mest framträdande influencers lanserar den 10 mars ”Clubhouse Sparks” där man vill hjälpa småföretagare och entreprenörer att starta och växa i sina bolag. Samtidigt väver man in relevanta samarbetspartners i samtalen; först ut är SMÅA.
På kort tid har appen Clubhouse gått från två till fem miljoner användare. Isabella Löwengrip och Alexander Pärleros har tillsammans över 20 000 följare på Clubhouse utöver deras andra stora plattformar.
Under tre Clubhouse-kvällar fokuserar Isabella och Alexander på ämnen som ska hjälpa småföretagare och entreprenörer att starta och växa i sina bolag.
– Vi tycker att det är otroligt kul att i tillägg till Alexander och Isabellas kompetens även kunna väva in SMÅA som kan hjälpa till att göra livet som småföretagare tryggare, Daniel Hallén, vd Panc Media.
⁃ Det känns bra att SMÅA kan vara med och bidra i ett koncept som ska ge goda råd och inspirera småföretagare, särskilt i tider där samhällskrisen har stor påverkan på småföretagares vardag, säger Jessica Tjällman, kommunikationschef SMÅA.