Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare.

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

Problem att logga in?

Om du har den senaste versionen av webbläsaren Chrome kan du få ett felmeddelande om att sidan inte är säker. Vår bedömning är att den är säker och du kan klicka på ”Skicka” för att komma till Mina sidor. Du kan även…

Om du har den senaste versionen av webbläsaren Chrome kan du få ett felmeddelande om att sidan inte är säker. Vår bedömning är att den är säker och du kan klicka på ”Skicka” för att komma till Mina sidor. Du kan även välja att byta webbläsare. Problemet uppstår även med webbläsaren Firefox.

Senaste säkerhetsuppdateringen av webbläsaren Chrome gör att användaren får upp en sida med informationen direkt efter inloggning:
”Informationen du är på väg att skicka in är inte säker – Din information blir synlig för andra eftersom webbplatsens anslutning inte är helt säker”. 

Om du väljer ”Skicka ändå” kommer du direkt till startsidan på Mina sidor. Sveriges a-kassor gör bedömningen att det är säkert att gå vidare men om du känner dig osäker och inte vill gå vidare kan du byta till en annan webbläsare.

Felsökning pågår
Felsökning visar att problemet bottnar i den senaste säkerhetsuppdateringen av webbläsaren Chrome. Vi återkommer med mer information.

Fler nyheter

  • Almedalsveckan för SMÅA

    SMÅA efterfrågar ett större fokus på företagarfrågor under Almedalsveckan. - Det var få punkter i programmet som handlade om just företagande och entreprenörskap. SMÅA har en viktig roll att vara med där och lyfta just företagarfrågorna, säger Ulrika Westergren, kassaföreståndare.
    Läs mer
  • Två gratismånader för SMÅAs medlemmar

    Som medlem i SMÅA har du tillgång till förmånliga försäkringar som säkerställer din trygghet i olika situationer. Som medlem får du även de två första månaderna utan kostnad.
    Läs mer
  • Ny arbetslöshetsförsäkring från oktober 2025

    Den 18 juni antog riksdagen en ny arbetslöshetsförsäkring. Den nya lagen träder i kraft den 1 oktober 2025. Den nya försäkringen baseras på din inkomst och innehåller flera förändringar. Här går vi igenom några av dessa.
    Läs mer
  • Ta reda på om vi behöver ditt slutskattebesked

    Skatteverket börjar skicka ut slutskattebesked mellan den 3–7 juni till dig som deklarerade senast den 2 maj. Du som har ansökt om ersättning och väntar på att få ett beslut om a-kassa kan behöva bifoga en kopia av ditt slutskattebesked till din ansökan.
    Läs mer
Visa fler nyheter