Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Om du använder en enhet med operativsystemet IOS version 13.4.1 finns en inställning för integritetsskydd som gör att Cookie Failure kan uppstå. Du kan läsa mer om hur du löser detta i vår FAQ .

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

Problem att logga in?

Om du har den senaste versionen av webbläsaren Chrome kan du få ett felmeddelande om att sidan inte är säker. Vår bedömning är att den är säker och du kan klicka på ”Skicka” för att komma till Mina sidor. Du kan även…

Om du har den senaste versionen av webbläsaren Chrome kan du få ett felmeddelande om att sidan inte är säker. Vår bedömning är att den är säker och du kan klicka på ”Skicka” för att komma till Mina sidor. Du kan även välja att byta webbläsare. Problemet uppstår även med webbläsaren Firefox.

Senaste säkerhetsuppdateringen av webbläsaren Chrome gör att användaren får upp en sida med informationen direkt efter inloggning:
”Informationen du är på väg att skicka in är inte säker – Din information blir synlig för andra eftersom webbplatsens anslutning inte är helt säker”. 

Om du väljer ”Skicka ändå” kommer du direkt till startsidan på Mina sidor. Sveriges a-kassor gör bedömningen att det är säkert att gå vidare men om du känner dig osäker och inte vill gå vidare kan du byta till en annan webbläsare.

Felsökning pågår
Felsökning visar att problemet bottnar i den senaste säkerhetsuppdateringen av webbläsaren Chrome. Vi återkommer med mer information.

Fler nyheter

  • Hur snabbt får du ditt beslut?

    SMÅA har en stabil handläggningstid. I genomsnitt tar det fyra veckor från det att du ansöker till dess du får beslut i ditt ärende. 
    Läs mer
  • Tips för snabbare handläggning

    När du gör din ansökan om ersättning behöver vi flera uppgifter från dig. För att dina uppgifter ska hamna hos handläggaren direkt bör du använda dig av vår e-tjänst Mina Sidor.
    Läs mer
  • SMÅAs medlemmar erbjuds digital ekonomitjänst

    I våras ingick SMÅA ett samarbete med Aspia som är en av Sveriges största affärspartners inom ekonomi, lön och HR. Syftet med samarbetet är både en bättre kundupplevelse och att underlätta för den enskilde företagaren. Som medlem erbjuds du även en del…
    Läs mer
  • I Almedalen för att sätta ljus på trygghetssystemet för företagare

    Tillsammans gör vi SMÅA stora. Det är inte bara ord, utan det är tillsammans vi kan få till bättre villkor för företagare i trygghetssystemet. Denna vecka befinner sig representanter för SMÅA på Almedalsveckan i Visby för att lyfta fram våra medlemmars önskemål om förbättrade villkor i arbetslöshetsförsäkringen.
    Läs mer
Visa fler nyheter