Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare.

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

Högsta ersättningen höjs

Den 4 augusti höjs den ersättningsgrundande inkomsten från 33 000 kronor till 34 000 kronor per månad.

Den 4 augusti höjs den ersättningsgrundande inkomsten från 33 000 kronor till 34 000 kronor per månad. Den högsta ersättningen blir då 1 236 kronor per dag.

Höjningen gäller de första 100 ersättningsdagarna och ger drygt 800 kronor mer i ersättning per månad för dig som omfattas av den.

Här kan du läsa regeringens pressmeddelande om den höjda ersättningen.

Du som har en pågående ersättningsperiod kan få högre ersättning om:

  • Du tjänat 34 000 kronor eller mer före arbetslösheten.
  • Inte har förbrukat dina första 100 ersättningsdagar.

Justeringen sker automatiskt. Du behöver inte göra något för att få högre ersättning.