Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare.

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

Företagarna Live

I morgon, fredag 28/8 klockan 12, tar vi plats i studion hos Företagarna Live för att prata a-kassa för företagare. Här finns mer information om livesändningen. Här kan du se sändningen i efterhand.

I morgon, fredag 28/8 klockan 12, tar vi plats i studion hos Företagarna Live för att prata a-kassa för företagare.

Här finns mer information om livesändningen.

Här kan du se sändningen i efterhand.

Fler nyheter

  • Riksdagen röstar om ny arbetslöshetsförsäkring

    I morgon beslutar riksdagen om en ny arbetslöshetsförsäkring. Om en majoritet i riksdagen säger ja till förslaget träder den nya lagen i kraft den 1 oktober 2025. Den nya försäkringen baseras på din inkomst och innehåller flera förändringar. Här går vi igenom några av dessa.
    Läs mer
  • Ta reda på om vi behöver ditt slutskattebesked

    Skatteverket börjar skicka ut slutskattebesked mellan den 3–7 juni till dig som deklarerade senast den 2 maj. Du som har ansökt om ersättning och väntar på att få ett beslut om a-kassa kan behöva bifoga en kopia av ditt slutskattebesked till din ansökan.
    Läs mer
  • Extra utbetalning

    En systemuppdatering som ägde rum under helgen har orsakat problem i handläggningssystemen. På grund av det kommer vi att göra en extra utbetalning på måndag nästa vecka.
    Läs mer
  • Avvikande öppettider i juni

    Under juni månad är vår telefoni stängd vid två tillfällen, i samband med nationaldagen och på midsommarafton.  Vi har öppet som vanligt mellan 9–11 på klämdagen den 7 juni.
    Läs mer
Visa fler nyheter