Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

Utbetalning

Arbetslöshetsersättningen betalas vanligtvis ut på torsdagar. För att få pengar samma vecka måste du tidrapportera senast måndag kväll.  

Mina sidor fyller du i tidrapport för den vecka som just passerat. De tidrapporter som finns registrerade hos oss senast måndag kväll, betalas ut på torsdag samma vecka.

Observera att på pappers-kassakorten redovisar du två veckor. De kan inte skickas in i förväg.

Utbetalning sker via Swedbank
Om du har konto i Swedbank sätts din ersättning automatiskt in där. Har du en annan bank behöver du anmäla konto, antingen direkt på avin eller på www.swedbank.se/kontoregister. Du kan även vända dig till ett Swedbank-kontor.

Om du inte har ett konto i Swedbank och inte anmält något annat bankkonto får du en utbetalningsavi. Den går att lösa in på bank eller på något av övriga inlösenställen,  exempelvis ICA, Coop, Hemköp, Willys, CityGross, Pressbyrån, 7-eleven, Direkten, Kassagirot och Cirkle K.

Byte av bankkonto
Vill du ha din ersättning insatt på annat bankkonto än det du valt från början kan du antingen kontakta ett Swedbank-kontor eller anmäla det nya kontot på www.swedbank.se/kontoregister. Du kan även ändra kontonummer direkt på avin.

Utbetalning annan dag än torsdag
De veckor som en helgdag infaller på en veckodag kan utbetalning ske annan dag än torsdag.

Uppdaterat: 5 juni 2020