Kundtjänst

Information om arbetet

Som medarbetare på Medlemsservice kommer du att tillhöra en grupp med lång erfarenhet inom a-kassan. Du tillbringar större delen av dagen i telefon och hjälper våra medlemmar med generella frågor kring medlemskap och arbetslöshetsförsäkringen. Du kommer även att hantera en del backofficearbete såsom mejl samt medlemshandläggning.

Du kan även komma att agera som backup för posten, scanning/indexering och andra kontorsgöromål.

Vi söker dig som

– är nyfiken och flexibel med en positiv inställning. Du har en förmåga att anpassa dig till olika människor och situationer. Eftersom du är företagets ansikte utåt i kontakt med medlemmarna så är det viktigt för dig att ge medlemmen ett trevligt och professionellt bemötande.
– har minst gymnasiekompetens
– är serviceinriktad, gillar att ta eget ansvar och känna ägandeskap
– har god datorvana och förmåga att hjälpa medlemmar att bli digitala
– har lätt för att lära och är initiativrik
– är kommunikativ och tydlig i både tal och skrift
– arbetar bra i grupp och över gränserna
– har mycket goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift

Om tjänsten och ansökan

Tidigare erfarenhet av arbetslöshetsförsäkringen är meriterande. Vi välkomnar mångfald i vår organisation och är du flerspråkig så är det ett plus.
Önskat tillträde är omgående. Tjänsten är på heltid. Provanställning på 6 månader tillämpas.
Ansök genom att skicka personligt brev och CV till ulrika.gyllun[at]smakassa.se senast 30 april. Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in ansökan.
Har du frågor, kontakta gärna enhetschef Ulrika Gyllun på ulrika.gyllun[at]smakassa.se eller 072-225 70 97. Du kan också kontakta de fackliga företrädarna Jessica Eliya (Unionen) på 08-723 44 85 eller Jeanette Thomsen (Akademikerna) på 08-723 44 04.

Dela det här