Medlemsservice/kontorsadministratör

Information om arbetet

Som medarbetare på Medlemsservice kommer du att tillhöra en grupp med lång erfarenhet inom a-kassan. Du tillbringar större delen av dagen i telefon och hjälper våra medlemmar med generella frågor kring medlemskap och arbetslöshetsförsäkringen. Du kommer även att hantera en del backofficearbete så som mejl samt medlemshandläggning.
I kontorsadministrationen ingår att ha koll på kontorsmateriel, kaffe-/vattenmaskiner, posten, scanning/indexering, kopieringsmaskiner, möbler, våra lokaler och eventuella inköp. Samt ta hand om de helpdeskärenden som landar där.

Vi söker dig som

– är nyfiken och flexibel med en positiv inställning. Du har en förmåga att anpassa dig till olika människor och situationer. Eftersom du är företagets ansikte utåt i kontakt med medlemmarna så är det viktigt för dig att ge medlemmen ett trevligt och professionellt bemötande.
– har minst gymnasiekompetens
– gillar att ta eget ansvar och känna ägandeskap
– har god datorvana och förmåga att hjälpa medlemmar att bli digitala
– har lätt för att lära och är initiativrik
– är kommunikativ och serviceinriktad
– arbetar bra i grupp och över gränserna
– har mycket goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift

Om tjänsten och ansökan

Tidigare erfarenhet av arbetslöshetsförsäkringen är meriterande. Vi välkomnar mångfald i vår organisation och är du flerspråkig så är det ett plus.
Önskat tillträde är januari/februari 2018. Tjänsten är på heltid. Provanställning på 6 månader tillämpas.
Ansök genom att skicka personligt brev och CV till ulrika.gyllun[at]smakassa.se senast 20 december 2017. Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in ansökan.
Har du frågor, kontakta gärna enhetschef Ulrika Gyllun på ulrika.gyllun[at]smakassa.se eller 072-225 70 97. Du kan också kontakta de fackliga företrädarna Jessica Eliya (Unionen) på 08-723 44 85 eller Jeanette Thomsen (Akademikerna) på 08-723 44 04.

Dela det här